Історія підприємстваАвтобусний транспортМіський тролейбусМіський трамвайФунікулерКерівництвоАвтобусиТрамваїТролейбусиНовиниВакансіїСтруктура підприємстваЗапобігання проявам корупціїФінансові звітиФінансовий звіт 2013р.Фінансовий звіт 2014р.Фінансовий звіт 2015р.Результати роботи КП "Київпастранс" 2015Фінансовий звіт 2016р.Фінансовий звіт 2017р.Фінансовий звіт 2018р.Про КиївпастрансВартість проїздуОбґрунтування тарифів 2015Обґрунтування тарифів 2018Види квитків та їх виглядПільгиМаршрути та розклад рухуМіжнародні маршрутиТранспорт онлайнПравилаКонтролериПасажирський контрольКіоски продажу квитківЗупинки та їх приналежністьТимчасові зміни рухуПасажирамЗамовлення перевезеньЕкскурсіїЛабораторіяНавчально-курсовий комбінатПродаж деталей, вузлів та агрегатівПослугиОбслуговування пасажирівСхема маршрутів внутрішньо-обласного сполученняСхема маршрутів міжобласного сполученняМіжобласні рейсиВнутрішньообласні рейсиПриміські рейсиМіжміське сполученняПриміське сполученняВитяг з правил надання послуг пасажирського автомобільного транспортуПереоформлення квитків, повернення плати за проїздРозташування місць в автобусахОбов'язкове особисте страхування пасажирів від нещасних випадків на транспорті Міжнародні відправленняСхема руху міжнародних автобусних маршрутівАвтостанція ВидубичіПублічні закупівліКонтакти

Столичному автобусному руху - 93 роки!

07.12.2018

Чи знаєте ви, що першою компанією, яка постачала автобуси до Києва, була «Даймлер-Мерседес» (Німеччина)? Саме з нею в 1925 році після проведення конкурсу з вибору типу автобусів і фірми їх постачання було укладено договір на поставку 10 одиниць. Одночасно кілька вагоноводів із Лук’янівського трамвайного парку було направлено на навчання «шоферській справі» у київський автоклуб.

16 листопада 1925 року в Київ прибули перші 2 автобуси, а вже 10 грудня вони розпочали свій перший трудовий день. 

 

Ось як того дня про цю подію писала газета «Пролетарська правда»: «Сьогодні відкривається регулярний рух автобусів за маршрутом: «Пл. III Інтернаціоналу (нині - Європейська) – вул. П’ятакова (нині - Саксаганського)». Рухаються автобуси цим маршрутом (туди й назад) 20 хвилин. Перший автобус виходить із парку ім. Леніна о 8 год. 10 хв., а другий – о 8 год. 50 хв.».

30 грудня відкрився другий маршрут від трампарку до залізничного переїзду на Деміївці (нині - район центрального автовокзалу). Постійно тут працювало також два автобуси.  Історія зберегла прізвище одного з перших водіїв – це був Сергій Лебедєв. Упродовж наступного року уже були задіяні всі 10 автобусів.

Починаючи з 1933 року автобусний парк міста почав активно поповнюватися автобусами вітчизняного виробництва АМО-4, ГАЗ-03-30, а з 1934-го – автобусами ЗиС-8. На кінець 1933 року кількість автобусів  різних марок складала 24 одиниці. У трампарку їм уже було затісно.

Уже 1934 року на вул. Боєнській (нині - Івана Кудрі) з’являється вивіска «Автобусно-таксомоторна база № 1». Сюди й  переїхала автоколона з трампарку. На кінець 1935 року кількість автобусів уже збільшилась до 57 одиниць, а 1937-го – до 80. Поповнення парку машин  відбувалося за рахунок поставок вітчизняних автобусів ПАЗ та ЗиС-16. Із року в рік автопідприємство набирало сил, але мирну працю транспортників порушила Друга світова війна.

25 червня 1946 року було створено Київське міське автотранспортне управління та Київський автобусний парк (пізніше - АП № 1) на вул. Васильківській.  Новий автопарк розпочав роботу з 30-ма відремонтованими автобусами довоєнних марок, одночасно розбудовуючи його і впроваджуючи передові технології обслуговування та ремонту рухомого складу.

Так із роками в автопарку збільшується кількість автобусів і маршрутів, а також обсяги пасажирських перевезень: за 1950 рік було перевезено понад 8 мільйонів пасажирів, за 1955-й – 36 мільйонів, а за 1960-й – уже 50 мільйонів. У цей час почали надходити українські автобуси ЛАЗ. Це була наймасовіша модель автобусів, що експлуатувались у столиці. 1 грудня 1959 року в центрі промислової Дарниці на вул. Празькій засновується Київський автобусний парк № 2. Слідом за ним, уже 1 січня 1960 року на базі вантажного автопарку, розташованого на вул. Пархоменка (нині - Дегтярівська), була створена база службового автотранспорту для обслуговування підприємств, установ та організацій міста легковими автомобілями й автобусами (АП № 8). Не минуло й трьох років, як у столичному районі Грушки на базі вантажної автоколони створюється Автобусний парк № 3. Ще менше часу минуло до створення Автопарку № 4: він з’явився на карті міста 31 травня 1966 року в районі Святошина. 2 вересня 1967 року на житловому масиві Нивки стає до ладу АП № 5.

Бурхливий розвиток міжміського автобусного сполучення столиці України з іншими столицями та містами союзних республік спонукав до будівництва на лівобережжі ще одного автопідприємства -  16 травня 1974 став до ладу АП № 7. Йому було доручено обслуговувати маршрути до Росії, Білорусії, Молдавії та ряд міських. Через два роки було розпочато будівництво ще одного автопідприємства. Для нього по вул. Полярній було відведено достатню земельну ділянку. 1 січня 1981 року після закінчення будівництва АП № 6 потужністю 300 автобусів розпочав свій трудовий шлях.

Усі 8 автопарків були підпорядковані Київському міському територіальному об’єднанню автомобільного транспорту. У процесі експлуатації кожен із восьми автопарків освоював новий рухомий склад, вдосконалював технологічні процеси технічного обслуговування і ремонту автобусів.

Наразі 4 автопарки (АП №2, АП №5, АП №6, АП №8) щоденно випускають на вулиці столиці сотні автобусів, а маршрутна мережа розростається та змінюється з кожним роком.

За матеріалами К. Брамського