Історія підприємстваАвтобусний транспортМіський тролейбусМіський трамвайФунікулерКерівництвоАвтобусиТрамваїТролейбусиНовиниВакансіїСтруктура підприємстваЗапобігання проявам корупціїФінансові звітиФінансовий звіт 2013р.Фінансовий звіт 2014р.Фінансовий звіт 2015р.Результати роботи КП "Київпастранс" 2015Фінансовий звіт 2016р.Фінансовий звіт 2017р.Фінансовий звіт 2018р.Про КиївпастрансВартість проїздуОбґрунтування тарифів 2015Обґрунтування тарифів 2018Види квитків та їх виглядПільгиМаршрути та розклад рухуМіжнародні маршрутиТранспорт онлайнПравилаКонтролериПасажирський контрольКіоски продажу квитківЗупинки та їх приналежністьТимчасові зміни рухуПасажирамЗамовлення перевезеньЕкскурсіїЛабораторіяНавчально-курсовий комбінатПродаж деталей, вузлів та агрегатівПослугиОбслуговування пасажирівСхема маршрутів внутрішньо-обласного сполученняСхема маршрутів міжобласного сполученняМіжобласні рейсиВнутрішньообласні рейсиПриміські рейсиМіжміське сполученняПриміське сполученняВитяг з правил надання послуг пасажирського автомобільного транспортуПереоформлення квитків, повернення плати за проїздРозташування місць в автобусахОбов'язкове особисте страхування пасажирів від нещасних випадків на транспорті Міжнародні відправленняСхема руху міжнародних автобусних маршрутівАвтостанція ВидубичіПублічні закупівліКонтакти

83 роки тролейбусному руху в Києві!

05.11.2018

Ми щиро вітаємо всіх працівників 4 тролейбусних депо Києва зі святом! Проте в першу чергу – Тролейбусне ремонтно-експлуатаційне депо №1, яке цьогоріч також відзначає 83 роки!

"Шановні колеги! Дякую вам за щоденну копітку та самовіддану працю, і бажаю невичерпності сил і завзяття, творчої наснаги, нових здобутків, здійснення усіх задумів!"- привітав генеральний директор КП "Київпастранс" Дмитро Левченко.

 

Тролейбусний рух у місті Києві було відкрито 5 листопада 1935 року. Перший маршрут простягався по вул. Червоноармійській до пл. Льва Толстого і складав всього 3,5 км. А в районі нинішньої Либідської площі було побудовано перший тролейбусний парк.

На 83-му році розвитку тролейбусного руху в столиці працюють 48 тролейбусних маршрути, 4 з яких  є нічними -  №№91Н,92Н,93Н,94Н, які обслуговуються 4-ма тролейбусними депо. Тролейбусними маршрутами Києва курсують 390 одиниць рухомого складу, з яких 7 одиниць задіяні на нічних маршрутах. Довжина тролейбусної маршрутної мережі, яку обслуговує КП "Київпастранс", складає близько 1200 км. В межах комунального підприємства експлуатуються тролейбуси виробництва: ПАТ «АК» Богдан Моторс», ТОВ «ЛАЗ», Мінського автомобільного заводу, ДП «Київський авіаційний завод «Авіант».

За рекомендаціями експертів Світового банку та у відповідності до звернень пасажирів збільшується кількість тролейбусних маршрутів, а існуючі – вдосконалюються. Так цього річ було організовано новий нічних тролейбусний маршрут №94Н «Ст.м.Площа Льва Толстого – пр.Леся Курбаса». А також було подовжено траси слідування та збільшено випуск на маршрутах:

- № 7 - вул. Чорнобильська - пл. Льва Толстого;

- № 12 - ст.м. Васильківська - Залізничний вокзал;

- №16 – вул. Туполева - майдан Незалежності;

- №23 - вул.Туполева - ст.м. "Лук'янівська".

  Довідка:Тролейбус Києва - один з основних видів громадського транспорту в столиці України. Тролейбусна мережа Києва є найбільшою в країні.

Київський тролейбус - екологічно безпечний транспорт, який не завдає шкоди навколишньому середовищу, що є важливим аспектом в умовах надлишкової забрудненості повітря в сучасних реаліях мегаполісу. Київські тролейбусні лінії проходять практично у всіх спальних і центральних районах міста. Гілки тролейбусівлівого і правого берега Дніпра об'єднані між собою мостами - Патона та Московським.      

З історії безрейкового столичного наземного електричного транспорту...

Слово «тролейбус» запозичене з англ. trolley bus. За однією з версій, це назва виникла як поєднання американізму trolley («трамвайний вагон» — брит. Streetcar, tram) та англійської bus («автобус») — перші тролейбуси сприймалися публікою як «гібрид автобуса та трамвайного вагона» (у ранніх публікаціях російською мовою тролейбус описувався як «безрейковий трамвай»). 

Троле́йбус — безрейковий механічний транспортний засіб (переважно пасажирський, хоча трапляються тролейбуси вантажні і спеціального призначення) контактного типу з електродвигуном, що одержує електричний струм від зовнішнього джерела живлення (від тягових підстанцій) через дводротову контактну мережу за допомогою штангового струмоприймача і поєднує в собі переваги трамвая та автобусу.

Перші тролейбуси було виготовлено на Трамвайному заводі бригадою під керівництвом Михайла Ольшанського. Це була двовісна машина з дводверним дерев'яним кузовом загальною місткістю 45 чоловік (37 місць для сидіння). Потужність електродвигуна складала 60 кіловат. Тролейбус міг розвивати швидкість до 50 кілометрів на годину.

На кінець 1940 року у Києві уже діяло три маршрути : № 1 “Трамвайний завод – пл. ІІІ Інтернаціоналу (нині Європейська пл.); № 2 “Залізничний вокзал – пл. ІІІ Інтернаціоналу”; № 3 “Залізничний вокзал – Трамвайний завод”. Протяжність тролейбусних ліній тоді вже становила 15,4 км; інвентар тролейбусів досяг 47 одиниць.

На кінець 1960 р. згадані показники відповідно досягли 106 км і 290 тролейбусів. У другій половині 1961 р. стало до ладу 2-ге тролейбусне депо по вулиці Довженка. Для задоволення потреб міста завод електротранспорту почав виготовляти тролейбуси власної конструкції: «Київ-2», «Київ-4» та «Київ-6». А невдовзі в Київ почали надходити і чеські тролейбуси 8Тр і 9Тр.

Вперше у світовій практиці на маршрутах міста Києва з’явився тролейбусний потяг із машин МТБ-82 в 1966 р. Слідом за ним почалось масове формування потягів із тролейбусів 9Тр на заводі електротранспорту.

З 1983 р. Київ почав отримувати чотиристорні чеські тролейбуси 14Тр, а з 1986-го – зчленовані тролейбуси ДАК-217Е із Румунії, з 1990-го – теж зчленовані чеські 15Тр.  За цей час у 1968 р. стало до ладу тролейбусне депо № 3, а в 1984-му – депо № 4 (нині Куренівське).

Зміна взаємовідносин на світовому ринку знову спонукала киян відновити виробництво тролейбусів власної конструкції, але зчленованих. Перший такий тролейбус моделі «Київ-11» вийшов з воріт заводу у січні 1991 р. На кінець 1990 р. показники роботи тролейбусного транспорту становили вже: довжина тролейбусної мережі – 317,9 км, кількість рухомого складу 1125 одиниць, а кількість тролейбусних маршрутів – 31.

На жаль, економічна криза, яка охопила Україну після розпаду радянської імперії, внесла суттєві поправки в розташування місць праці, в тому числі в Києві, що змінило конфігурацію пасажиропотоків та обсяги пасажироперевезень на міському комунальному транспорті.     

За матеріалами К.Брамського