Історія підприємстваАвтобусний транспортМіський тролейбусМіський трамвайФунікулерКерівництвоАвтобусиТрамваїТролейбусиНовиниВакансіїСтруктура підприємстваЗапобігання проявам корупціїФінансові звітиФінансовий звіт 2013р.Фінансовий звіт 2014р.Фінансовий звіт 2015р.Результати роботи КП "Київпастранс" 2015Фінансовий звіт 2016р.Фінансовий звіт 2017р.Фінансовий звіт 2018р.Про КиївпастрансВартість проїздуОбґрунтування тарифів 2015Обґрунтування тарифів 2018Види квитків та їх виглядПільгиМаршрути та розклад рухуМіжнародні маршрутиТранспорт онлайнПравилаКонтролериПасажирський контрольКіоски продажу квитківЗупинки та їх приналежністьТимчасові зміни рухуПасажирамЗамовлення перевезеньЕкскурсіїЛабораторіяНавчально-курсовий комбінатПродаж деталей, вузлів та агрегатівПослугиОбслуговування пасажирівСхема маршрутів внутрішньо-обласного сполученняСхема маршрутів міжобласного сполученняМіжобласні рейсиВнутрішньообласні рейсиПриміські рейсиМіжміське сполученняПриміське сполученняВитяг з правил надання послуг пасажирського автомобільного транспортуПереоформлення квитків, повернення плати за проїздРозташування місць в автобусахОбов'язкове особисте страхування пасажирів від нещасних випадків на транспорті Міжнародні відправленняСхема руху міжнародних автобусних маршрутівАвтостанція ВидубичіПублічні закупівліКонтакти

Пам'яті Володимира Веклича

10.08.2018

10 серпня 2018 року минають 25-ті роковини з дня смерті Володимира Пилиповича Веклича (1938 –  1993)  - видатного вченого в галузі міського електротранспорту та директора-новатора.

10 липня 1964 року він очолив 2-е тролейбусне депо Київського трамвайно-тролейбусного управління, яке обслуговувало найбільш пасажиронавантажені маршрути. Наявний в депо рухомий склад був малої місткості і інтервал руху у години пік, наприклад біля метро «Університет», де накладалися кілька маршрутів, тоді становив пів хвилини. Гострий дефіцит кадрів водіїв ще більше ускладнював цю проблему.

Вирішив її молодий директор-новатор, який створив тролейбусний поїзд з двох зчеплених машин, який під час руху використовував двигуни і гальмівну систему обох машин. Перший у світовій практиці такий потяг з двох тролейбусів МТБ-82 з’явився на вулицях Києва  12 червня 1966 року.

 Тролейбусний поїзд Володимира Пилиповича перед виїздом на випробування в депо № 2  (1966 рік). Фото В. Веклича.  

У 1967 році Володимиром Векличем була вдосконалена його система так, що дозволяла швидко (за 3-5 хвилин) роз'єднувати тролейбусні поїзди прямо на маршруті між ранковими і вечірніми годинами пік. Після роз'єднування водій поїзда продовжував рух у першій машині, а водій наступного за ним потяга пересідав у другу машину. Вивільнений потяг залишався на маршруті для відстою або ж прямував в депо для профілактичного огляду.

Найбільшої кількості тролейбусних поїздів (296)  було досягнуто в 1983 році,  коли в потягах експлуатувалися  більше 55  відсотків наявного парку машин.

Досвід киян був запозичений  32 містами колишнього СРСР та Болгарії. За системою Володимира Веклича  в них було сформовано  понад 500  тролейбусних поїздів.

У 1978 році за ініціативою Василя Дяконова та Володимира Веклича в Києві стала до ладу перша в Радянському Союзі лінія швидкісного трамвая. Володимир Пилипович, який з 1973 року очолив колектив Науково-дослідного та конструкторсько-технологічного інституту міського господарства став технічним керівником проекту для її будівництва. На вітчизняній елементній базі він створив та впровадив на лінії багато технічних рішень, які були кращі за закордонні аналоги.  

Під керівництвом Володимира Пилиповича була розроблена Програма створення українського тролейбуса, яку затвердив Кабінет міністрів України. Він став науковим керівником розробки тролейбусів моделей «Київ-11», «Київ-12», «ПМЗ-Т1» та «ПМЗ-Т2».         

Невтомна праця Володимира Пилиповича Веклича несподівано привела його на лікарняне ліжко, а 10 серпня 1993 року хвороба віку обірвала молоде життя. Похований на Байковому кладовищі. Електротранспорт України втратив перспективного вченого, сповненого великих творчих задумів.

 14 червня 2016 року до 50-річчя створення першого у світі тролейбусного поїзда на адмінкорпусі 2-го тролейбусного депо відбулось відкриття меморіальної дошки  розробнику цього нововведення Володимиру Векличу.

 Інформацію підготувавІ.Веклич