Історія підприємстваАвтобусний транспортМіський тролейбусМіський трамвайФунікулерКерівництвоАвтобусиТрамваїТролейбусиНовиниВакансіїСтруктура підприємстваЗапобігання проявам корупціїФінансові звітиФінансовий звіт 2013р.Фінансовий звіт 2014р.Фінансовий звіт 2015р.Результати роботи КП "Київпастранс" 2015Фінансовий звіт 2016р.Про КиївпастрансВартість проїздуОбґрунтування тарифівПідвищення тарифівВиди квитків та їх виглядПільгиМаршрути та розклад рухуТранспорт онлайнПравилаКонтролериПасажирський контрольКіоски продажу квитківТимчасові зміни рухуПасажирамЗамовлення перевезеньЕкскурсіїЛабораторіяНавчально-курсовий комбінатПослугиОбслуговування пасажирівСхема маршрутів внутрішньо-обласного сполученняСхема маршрутів міжобласного сполученняМіжобласні рейсиВнутрішньообласні рейсиПриміські рейсиМіжміське сполученняПриміське сполученняВитяг з правил надання послуг пасажирського автомобільного транспортуПереоформлення квитків, повернення плати за проїздРозташування місць в автобусахОбов'язкове особисте страхування пасажирів від нещасних випадків на транспорті Автостанція ВидубичіПлан державних закупівельІнформація про закупівліЕлектронні закупівліСтатистика електронних закупівельСтатистика електронних закупівель, 2015Державні закупівліКонтакти

Тролейбусному руху у Києві – 81 рік!

04.11.2016

 

Тролейбусний рух у місті Києві було відкрито 5 листопада 1935 року на маршруті довжиною у 3,5 км по вул. Червоноармійській до пл. Льва Толстого і в районі нинішньої Либідської площі побудовано тролейбусний парк.

Тролейбус Києва - один з основних видів громадського транспорту в столиці України. Загальна довжина тролейбусних ліній становить більше ніж 500 кілометрів і є найбільшою тролейбусної мережею країни.

Київський тролейбус - екологічно безпечний транспорт, яка не завдає шкоди навколишньому середовищу, що є важливим аспектом в умовах надлишкової забрудненості повітря в сучасних реаліях мегаполісу. Київські тролейбусні лінії проходять практично у всіх спальних і центральних районах міста. Гілки тролейбусів Києва лівого і правого берега Дніпра об'єднані між собою, такі рейси їздять по мостам: Патона та Московський. 

Київська тролейбусна мережа допомагає зменшити навантаження на пасажирський транспорт у піковий час. Тролейбус в Києві має подальшу перспективу розвитку. Міська влада, в майбутньому, планують збільшувати кількість тролейбусних маршрутів і незабаром повинні з'явитися нові напрямки.

Точний графік руху, інформація про зміни в розкладі рейсів київських тролейбусів на офіційному сайті компанії перевізника: КП «Київпастранс».

 

 

 

                                                                                                                                                 (Фото. Моделі  ЯТБ-1ЯТБ-4, ЛК-5. Період експлуатації:19351941)

З історії безрейкового столичного наземного електричного транспорту...

Слово «тролейбус» запозичене з англ. trolley bus. За однією з версій, це назва виникла як поєднання американізму trolley («трамвайний вагон» — брит. Streetcar, tram) та англійської bus («автобус») — перші тролейбуси сприймалися публікою як «гібрид автобуса та трамвайного вагона» (у ранніх публікаціях російською мовою тролейбус описувався як «безрейковий трамвай»). 

Троле́йбус — безрейковий механічний транспортний засіб (переважно пасажирський, хоча трапляються тролейбуси вантажні і спеціального призначення) контактного типу з електродвигуном, що одержує електричний струм від зовнішнього джерела живлення (від тягових підстанцій) через дводротову контактну мережу за допомогою штангового струмоприймача і поєднує в собі переваги трамвая та автобусу.

Перші тролейбуси було виготовлено на Трамвайному заводі бригадою під керівництвом Михайла Ольшанського. Це була двовісна машина з дводверним дерев'яним кузовом загальною місткістю 45 чоловік (37 місць для сидіння). Потужність електродвигуна складала 60 кіловат. Тролейбус міг розвивати швидкість до 50 кілометрів на годину.

На кінець 1940 року у Києві уже діяло три маршрути : № 1 “Трамвайний завод – пл. ІІІ Інтернаціоналу (нині Європейська пл.); № 2 “Залізничний вокзал – пл. ІІІ Інтернаціоналу”; № 3 “Залізничний вокзал – Трамвайний завод”. Протяжність тролейбусних ліній тоді вже становила 15,4 км; інвентар тролейбусів досяг 47 одиниць.

На кінець 1960 р. згадані показники відповідно досягли 106 км і 290 тролейбусів. У другій половині 1961 р. стало до ладу 2-ге тролейбусне депо по вулиці Довженка. Для задоволення потреб міста завод електротранспорту почав виготовляти тролейбуси власної конструкції: «Київ-2», «Київ-4» та «Київ-6». А невдовзі в Київ почали надходити і чеські тролейбуси 8Тр і 9Тр.

Вперше у світовій практиці на маршрутах міста Києва з’явився тролейбусний потяг із машин МТБ-82 в 1966 р. Слідом за ним почалось масове формування потягів із тролейбусів 9Тр на заводі електротранспорту.

З 1983 р. Київ почав отримувати тиристорні чеські тролейбуси 14Тр, а з 1986-го – зчленовані тролейбуси ДАК-217Е із Румунії, з 1990-го – теж зчленовані чеські 15Тр.
 За цей час у 1968 р. стало до ладу тролейбусне депо № 3, а в 1984-му – депо № 4 (нині Куренівське).

Зміна взаємовідносин на світовому ринку знову спонукала киян відновити виробництво тролейбусів власної конструкції, але зчленованих. Перший такий тролейбус моделі «Київ-11» вийшов з воріт заводу у січні 1991 р. На кінець 1990 р. показники роботи тролейбусного транспорту становили вже: довжина тролейбусної мережі – 317,9 км, кількість рухомого складу 1125 одиниць, а кількість тролейбусних маршрутів – 31.

На жаль, економічна криза, яка охопила Україну після розпаду радянської імперії, внесла суттєві поправки в розташування місць праці, в тому числі в Києві, що змінило конфігурацію пасажиропотоків та обсяги пасажироперевезень на міському комунальному транспорті. Станом на 05.11.2016 р. інвентарний парк тролейбусів становить 506 одиниць, які обслуговують 44 маршрути. Поступово тролейбусний парк набирає ваги.  Випуск рухомого складу часом варіюється, через відновлення шляху.