Історія підприємстваАвтобусний транспортМіський тролейбусМіський трамвайФунікулерКерівництвоАвтобусиТрамваїТролейбусиНовиниВакансіїСтруктура підприємстваЗапобігання проявам корупціїФінансові звітиФінансовий звіт 2013р.Фінансовий звіт 2014р.Фінансовий звіт 2015р.Результати роботи КП "Київпастранс" 2015Фінансовий звіт 2016р.Про КиївпастрансВартість проїздуОбґрунтування тарифівПідвищення тарифівВиди квитків та їх виглядПільгиМаршрути та розклад рухуТранспорт онлайнПравилаКонтролериПасажирський контрольКіоски продажу квитківТимчасові зміни рухуПасажирамЗамовлення перевезеньЕкскурсіїЛабораторіяНавчально-курсовий комбінатПослугиОбслуговування пасажирівСхема маршрутів внутрішньо-обласного сполученняСхема маршрутів міжобласного сполученняМіжобласні рейсиВнутрішньообласні рейсиПриміські рейсиМіжміське сполученняПриміське сполученняВитяг з правил надання послуг пасажирського автомобільного транспортуПереоформлення квитків, повернення плати за проїздРозташування місць в автобусахОбов'язкове особисте страхування пасажирів від нещасних випадків на транспорті Автостанція ВидубичіПлан державних закупівельІнформація про закупівліЕлектронні закупівліСтатистика електронних закупівельСтатистика електронних закупівель, 2015Державні закупівліКонтакти

Історія розвитку міського тролейбуса

На початку 1935 року в тривале відрядження до Москви виїхали завідувач конструкторського бюро трамвайного заводу, що підпорядковувався Трамвайному тресту, М. Ольшанський з бригадою слюсарів. Михайло Ольшанський вивчив будову тролейбуса, особливості його технічного обслуговування, разом із слюсарями відбув практику. До Києва він привіз технічну документацію, ескізи, шаблони. Адже саме він мав керувати складанням тролейбусів у себе на заводі. Незабаром до Києва прибули комп¬лектувальні вироби на п’ять тролейбусів моделі ЛК. Працюючи за щільним графіком, бригада Ольшанського склала й підготувала до експлуатації всі п’ять машин.

Тролейбус почав діяти у Києві 5 листопада 1935 року (другий у Радянському Союзі після Москви). Перший маршрут пролягав по вулиці Червоноармійській (тепер вулиця Велика Васильківська) від вулиці Загородньої (тепер вулиця П. Любченка) до площі Льва Толстого. На маршруті довжиною 3,5 км курсувало 4 тролейбуси моделі ЛК.

На кінець 1940 року в місті було три маршрути: "Вулиця Загородня -Вокзал"; "Вокзал - площа 3-го Інтернаціоналу" (тепер Європейська площа); "Вулиця Загородня - площа 3-го Інтернаціоналу". Тролейбусний парк налічував з 47 машин, за рік ними було перевезено 15 млн. пасажирів.

Після визволення Києва від німецько-фашистських військ почалася відбудова електротранспортного господарства столиці. І вже через рік, 5 листопада 1944 року кілька тролейбусів вийшли на перший довоєнний маршрут. Згодом було прокладено нові лінії в багатьох районах міста.

Для всього Радянського Союзу тролейбуси виготовляв завод ім. Урицького в м. Енгельс (Саратовська обл.), який не міг забезпечити потреб усіх міст, тому в Києві була створена серія тролейбусів моделі «Київ».

За 13 років (1958—1971) Київський завод електротранспорту виготовив 1556 тролейбусів моделі “Київ” п’яти модифікацій. З 1972 року тут перейшли на випуск вантажних тролейбусів для потреб СРСР. За короткий час заводські конструктори розробили “вантажівки” різної спеціалізації: фургон, з бортовим кузовом, самоскид, рефрижератор, технічну допомогу, пересувний буфет, сідельний тягач та ін.
Київським винахідником Володимиром Векличем у тролейбусному депо № 2 вперше у світовій практиці був створений тролейбусний поїзд з двох машин моделі МТБ-82. Впровадження їх розпочалось 12 червня 1966 року на маршруті № 6. До середини 1968 року за системою Володимира Веклича було з’єднано у поїзди 98 тролейбусів МТБ-82. У цьому ж році винахідник адаптував свою систему до тролейбусів Шкода 9Тр . Максимальної кількості поїздів було досягнуто 1983 року (296), коли в поїздах експлуатувалося 55% наявного парку тролейбусів. Їх впровадження дозволило вивільнити більш ніж 800 водіїв.

У 1981 за допомогою Володимира Пилиповича спеціалісти Казахського політехнічного інституту адаптували систему Веклича під тролейбус ЗіУ-9. Передовий досвід киян був використаний в Ризі, Талині, Ленінграді, Дніпропетровську, Новосибірську, Севастополі, Харкові, Донецьку, Горькому, Куйбишеві та в десятках інших міст колишнього СРСР.

В Києві тролейбусні поїзди експлуатували до 1993 року, поки їх повністю не замінили румунські та чеські тролейбуси надвеликої місткості. З 1998 року в столиці стали експлуатувати такі ж тролейбуси виробництва авіаційного заводу "Авіант".

На сьогодні в Києві діє 44 тролейбусні маршрути, загальна довжина яких становить 908 км. Перевезення пасажирів здійснюється 534 транспортними одиницями.

У Києві діють 4 тролейбусні депо.

Тролейбус МТБ – 82. Випускався з 1946 по 1961рр.
Тролейбус МТБ – 82. Випускався з 1946 по 1961рр.
Тролейбус ЗіУ-5. Випускався з 1960 по 1972рр.

 Тролейбус ЛК-5

Перший створений в Києві тролейбус «Київ-1» (КТБ-1)

Тролейбус «Київ-6»

Тролейбус СВАРЗ-К1. Випускався з 1959 р.

Один з перших поїздів, на яких Володимир Пилипович Веклич вдосконалював свою систему (1966 рік)

Поїзд з тролейбусів Шкода 9 Тр, з’єднаних за системою Володимира Веклича  (1982 рік)